grup medine esintisi

dini bilgilerin buluştuğu tek adres..
 
AnasayfaportalGaleriSSSAramaKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Kadınların sesleri haram mı?

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Askan ©
Admin
avatar

Mesaj Sayısı : 104
Yaş : 29
Kayıt tarihi : 26/08/08

MesajKonu: Kadınların sesleri haram mı?   Çarş. Ağus. 27, 2008 12:08 am

Sual: Bazıları, kadınların erkeklerle konuşmasına helal diyorlar. Haram değil mi?
CEVAP
İslamiyet�in
hükümleri, 23 yılda geldi. Tesettür âyeti gelmeden önceki olayları ele
alıp yabancı erkeklerle konuşmayı mubah saymak yanlıştır. İçki de haram
edilmeden önce günah değildi. Daha önceki olayları örnek gösterip,
asr-ı saadette içki içiliyordu diyerek içkiye mubah denir mi? Eski
Peygamberlerin dinlerindeki olayları örnek gösterip bak kadınlarla
konuşmak caiz denir mi? Hazret-i Âdem zamanında şimdi evlenilmesi haram
olan bazı kimselerle evlenmek caizdi. Daha sonra haram edildi. Şimdiki
olaylar için o zamanki hükümler örnek verilir mi hiç?

Cariyelerin şarkı söylemeleri, hür kadınlar için örnek gösterilemez.
Hazret-i Ömer, mehrin azaltılmasını tavsiye edince, perde arkasından yaşlı bir kadın, itiraz mahiyetinde, Nisâ suresinin (Bıraktığınız eşinize, yüklerle [altın mehir] vermiş de olsanız, ondan bir şey geri almayın) mealindeki 20. âyetini okuyor. Hazret-i Ömer bu kadına itiraz etmiyor.

Bazı
sapıklar, (Bu olay, kadının sesinin haram olmadığını gösterir)
diyorlar. Perde arkasındaki kadının ihtiyar olduğunu açıklamıyorlar.
İhtiyar kadının sesi haram değildir. İhtiyar kadına caiz olan şey, genç
kadına caiz olmaz.

Sapıklar yine diyor ki:
(Hazret-i Âişe
anlatır: "Bayram günü iki cariye, kahramanlık şiirlerini def çalarak
terennüm ediyordu. Resulullah yatağına yatıp yüzünü öbür tarafa
çevirdi, sonra babam [Hazret-i Ebu Bekir] içeri girdi. (Bu ne hâl,
Resulullahın huzurunda şeytanın düdüğü ve sesi ne arıyor?) diye beni
azarlayınca, Resulullah (Bırak onları, her milletin bir bayramı vardır, bu da bizim bayramımızdır) buyurdu. Babam başka şeyle meşgul olunca cariyelere işaret ettim, dışarı çıktılar.)

Sapık
kimseler, bu olayı delil göstererek, kadınların erkeklerle beraber
oturmasının, çalgı çalmasının, şarkı söylemesinin ve seslerini
erkeklere duyurmasının helal olduğunu söylüyorlar.

Şimdi yukarıdaki ifadeleri inceleyelim:
1-
Şiir okuyan veya şarkı söyleyenler, hür kadın değil cariyedir.
Cariyelerin saçlarını, kollarını açmaları seslerini erkeklere
duyurmaları günah değildir. Cariyeyi örnek gösterip, hür kadınlara da
bunların mubah olacağını söylemek Müslümana yakışmaz.

2-

Kahramanlık şiirleri veya şarkıları da, mehter marşları da caizdir.
Bunların caiz olması, diğer şarkı ve türkülerin de caiz olmasını
gerektirmez. Def ile şarkı türkü söylenir, ilahi söylenmez. Çünkü ilahi
ibadettir. İbadete çalgı karıştırılmaz. Tasavvuf müziğinin dinde yeri
yoktur. Resulullah efendimizin geldiği bir evde, küçük zenci kızları
[cariyeler] def çalıp şarkı söylüyorlardı. Şarkıyı bırakıp, Resulullahı
övmeye başladılar. Resulullah efendimiz, (Onu bırakın, oyun arasında beni övmeyin. Beni övmek [ilahi söylemek] ibadettir. Eğlence, oyun arasında ibadet caiz değildir) buyurdu. (K. Saadet)

3-
Hazret-i Ebu Bekrin, def için şeytanın düdüğü demesi,
çalgının mubah olmadığını gösterir. Ulema sadece düğünlerde,
bayramlarda kadınların def çalmasının caiz olduğunu bildirmiştir. Yani
def çalmanın kadınlara caiz olması, düğün ve bayram içindir. Başka
zaman caiz değildir.

Kadın sesinin haram olduğunu bildiren vesikalardan bazıları:
Resulullahın
hanımları müminlerin anneleri olduğu için, onun hanımları ile yani
annelerimizle evlenmek de haramdır. Üç âyet meali:
(Ey iman edenler, Resulullahın eşleri ile evlenmeniz caiz değildir.) [Ahzab 53]

(Resulullahın eşleri, müminlerin anneleridir.)
[Ahzab 6]

(Ey
nebi hanımları, siz diğer kadınlar gibi değilsiniz. Allah'tan sakının,
edalı, yumuşak konuşmayın, kalbi bozuk olan, ümide kapılır; hep ciddi
konuşun.)
[Ahzab 32]

Âyette, Peygamber hanımlarının yani
annelerimizin yumuşak konuşmaları caiz olmayınca, başka kadınların
yumuşak konuşmaları nasıl caiz olabilir. Annelerimize kötü gözle bakan
çıkabileceğine göre, diğer kadınlara kötü gözle bakan çıkmaz mı?
Kadının ihtiyaçsız sesini erkeklere duyurması caiz olmadığı gibi, bakması da caiz değildir. Bir âyet meali:
(Mümin kadınlara da söyle, gözlerini [yabancı erkeklere bakmaktan] sakınsınlar.) [Nur 31]

Birkaç hadis-i şerif meali de şöyledir:
(Erkeğin kadına, kadının da erkeğe [şehvetle] bakması haramdır.) [Taberani]
(Yabancı kadını görünce, yüzünüzü çevirin!) [Ebu Davud]

(Şarkı söyleyen kadını dinlemek ve yüzüne bakmak haramdır.)
[Taberani]
(Namahreme bakmak göz zinasıdır.) [Buhari]

Ümm-i Seleme vâlidemiz anlatır:
Resulullahın yanında iken, iki gözü de görmeyen İbni Ümmi Mektûm, izin isteyip içeri girdi. Resulullah bize, (İçeri girin) buyurdu. (Ya Resulallah o a�ma değil mi, bizi görmez) dedim. (O sizi görmüyorsa, siz onu görmüyor musunuz?) Yani, o kör ise, siz kör değilsiniz ya, buyurdu. (Tirmizi, Ebu Davud)

Bir âyet meali de şöyle:
(Resulullahın eşlerinden ihtiyacınızı perde arkasından isteyin.) [Ahzab 53]

Namahreme bakmak günah olduğu gibi onunla konuşmak da günahtır. İki hadis-i şerif meali:
(Ey kadınlar, ancak mahreminizle konuşun, namahremle konuşmayın!) [Ramuz, İbni Said]
(Yabancı kadınla şehvetle konuşana, her kelimesi için, Cehennemde azap vardır.) [R. Nasıhin]

Kadınların
yüksek sesle veya yumuşak konuşmaları ve seslerini namahreme
duyurmaları caiz olmadığı için, ezan ve ikamet okumaları da caiz
değildir. (Redd-ül Muhtar)

Genç kadın, yabancı erkeğe selam veremez ve aksıran erkeğe bir şey söylemez ve kendine söylenince de cevap vermez. (Hamevi Eşbah şerhi)

Kadınların
seslerini erkeklere duyurması haramdır. Bazı âlimler, ihtiyaç
zamanında, ihtiyaç kadar ve sert, ciddi konuşmaları caiz olup fazlası
yine caiz olmaz buyurmuşlardır. (Tezkiye-i ehli beyt)

Çalgı ve kadın sesi, sima değil gınadır, haramdır. (Dürr-ül-mearif)

Allahü teâlâ, kadının namahremle yumuşak sesle konuşmasını men ediyor. (Mekt. Rabbani 3/41)

Kadınların,
saçı, başı ve kolları açık sokağa çıkmaları ve yabancı erkeklerle
lüzumsuz yere, konuşmaları, şarkı söyleyerek, hatta Kur'an, mevlit,
ezan okuyarak seslerini erkeklere duyurmaları büyük günahtır. Ancak
yabancı erkeklerle, alış veriş gibi, ihtiyaç olduğu zaman, fitneye
sebep olmayacak şekilde, sert ve ciddi konuşmaları caizdir. (Tergibüssalat, Hadika, S. Ebediyye)

Sual:
Kadın resmine bakmak caiz midir? Açıkken, arkadaşlarla çektirdiğim
resimlerden onlarda da vardır. Geri alma imkanı da yoktur. O resimlerin
bana da günahı olur mu?
CEVAP
Kadın resmine ihtiyaçsız ve şehvetsiz bakmak mekruh, şehvetle bakmak haramdır. Bir ihtiyaçtan dolayı şehvetsiz bakmak caizdir.

Resim,
hoparlörden çıkan sese benzetilemez. Resim, o kimsenin bizzat kendisi
değil ise de, neticede bir kadın resmidir. Hangi kadın olursa olsun,
resme de şehvetle bakmak caiz değildir.

Kadının erkeğin,
erkeğin de kadının yüzüne ihtiyaçsız bakması tenzihen mekruhtur. Bir
ihtiyaç varsa, ihtiyaç kadar bakılır. Açık gezmeye tevbe edip,
resimleri de, geri alamadığınıza göre, size günah olmaz.

Sual:
TV�lerdeki bayanların resimlerine şehvetli veya şehvetsiz bakmak ve seslerini dinlemek caiz mi?
CEVAP
Kadınların
saç, kol gibi bakılması haram olan yerlerinin aynadaki görüntülerine
şehvetsiz bakmak haram değildir. Resimlerine, televizyondaki
görüntülerine bakmak, aynadaki hayallerine bakmak gibidir. Şehvetsiz
bakmak caiz, şehvet ile bakmak veya şehvete sebep olacak görüntülerine
bakmak, böyle sesleri dinlemek haramdır.

Sual:
Kadınların, Kur'an-ı kerim, mevlid, ilahi okuyarak seslerini erkeklere duyurmaları haram mıdır?
CEVAP
Evet haramdır. [Hoparlör, radyo ve TV ile duyurmaları ise mekruh olur.] (Tergibüssalat, Hadika)





_________________


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://grupmedine.yetkinforum.net
 
Kadınların sesleri haram mı?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Kadın olmanın dayanılmaz keyfi (Beyler Dikkat)
» Karmaşık Sayılar ve Polinomlar

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
grup medine esintisi :: DİN VE AHLAK DÜNYASI :: İslamda Kadın Ve Aile-
Buraya geçin: