grup medine esintisi

dini bilgilerin buluştuğu tek adres..
 
AnasayfaportalGaleriSSSAramaKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Kadınların kıyafet şekli

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Askan ©
Admin
avatar

Mesaj Sayısı : 104
Yaş : 29
Kayıt tarihi : 26/08/08

MesajKonu: Kadınların kıyafet şekli   Salı Ağus. 26, 2008 10:16 pm

Yalnız Kur’an diyen yalancılar, “Kadının kapanması gerekmez” diyor.
“Kadına çarşaf farzdır” diyenler olduğu gibi, “Çarşaf Hıristiyan rahibe
kıyafetidir, giyilmez. Nitekim Abdülhamid Han çarşafı yasaklamıştı”
diyenler de vardır. Dinimizdeki hükme bakalım:

Kadınların vücut
hatlarının belli olmayacak herhangi bir elbise ile örtünmesi farzdır.
İslam dini, kapanmayı emretmiş, ama belli bir örtü şekli
bildirmemiştir. (Dürer-ül-mültekıte)

Ahzab suresinde bildirilen
cilbab, erkeğin de, kadının da giydiği bir elbise, bir gömlektir.
Zevacir ve Berika’daki, (Haya cilbabını [örtüsünü] çıkaranın
[aleyhinde] söz etmek gıybet olmaz.) [Beyheki] ve (Cilbabı [gömleği]
haram olan erkeğin namazı kabul olmaz.) [Bezzar] mealindeki hadis-i
şeriflerde cilbabın bir örtü olduğu açıkça görülmektedir. Cilbabın dış
elbise olduğu tefsirlerde de yazılıdır:

Cilbab, hımarın
[tülbentin] üstüne örtülen ve göğse kadar inerek gömleğin ceybini
[yakasını] boynu örten baş örtüsü. (Ebüssüud tefsiri)

Cilbab, tek parça örtü. (Celaleyn)
Cilbab, göğse kadar inen baş örtüsü. (Ruh-ul-beyan)
Cilbab, milhafedir. (Beydavi)
Cilbab, hımardan büyük örtü veya vücudunu örten dış elbise. (Kurtubi)
Cilbab, bedeni baştan aşağı örten çarşaf, ferace, çar gibi dış giysi. (Elmalılı)
Cilbab, dışa giyilen örtü. (Tibyan, A.Fikri Yavuz ve Hasan Basri Çantay’ın meali)
Cilbab, milhafe, entari veya hımar. (El-Envar) [Milhafe = dış örtü ki buna ferace de denir.]
Cilbab, feracedir. (Ö. Nasuhi Bilmen tefsiri)

Nur
suresinde, (Kadınlar, hımarlarını [başörtülerini] yakalarına örtsünler)
buyuruluyor. Eğer cilbab çarşaf demek olsaydı, hımar denmezdi.

Fıkıh
kitapları cilbabın dış örtü olduğunu bildiriyor. Bir örnek: Hanıma
verilmesi vacip olan nafaka, yemek, kisve ve meskendir. Kisve, hımar ve
milhafedir. (Bahr-ür raık)

Tefsir, hadis ve fıkıhta cilbab dış
örtüdür. Çarşafa bid’at denmez; çünkü âdetteki değişiklik bid’at olmaz.
Şalvar ve pantolon da böyledir.

Çarşaf kelimesi, Farsça
çader-şepten [gece örtüsü] bozularak Türkçe’ye girmiştir; tesettür için
ev dışında giyilen üstlüktür. Tanzimatta hacca giden İranlılardan
alınan çarşaf, önceleri bid’at sayılıp pek tutulmamışsa da, 1870’ten
sonra yaygınlaştı. Daha sonra II. Abdülhamid Han, 4 Ramazan 1309 (2
Nisan 1892) tarihli bir emirle çarşafı yasakladı. (Diyanet Vakfı İslam
Ansiklopedisi)

Yaşmak ile ferace giyilirken, 1872’de Subhi
Paşanın Suriye valiliğinden dönüşünde ailesi Suriye’den getirdikleri
çarşafla görününce, İstanbul’da çarşaf moda oldu. (Musahibzade Celal,
Eski İstanbul Yaşayışı )

1889’dan sonra açık feraceli iki paşa
kızına birkaç külhanbeyi laf atıp feracelerini yırtınca, bu defa
çarşafa rağbet arttı. Bid’at diyenler de giydi. (Sermed Muhtar Alus,
Aylık Ansiklopedisi sayı 36)

1913’te yüz binlerce Balkan
muhacirleri İstanbul’a Ortodoks kadınlarının giydiği siyah çarşafı ile
gelmişti. Zamanla bu da İstanbul’a yayıldı. Hükümetin zaten uğraşacak
hâli yoktu, çarşafa mani olamadı. (M. Zeki Pakalın, Osmanlı Tarih
Deyimler sözlüğü)

3 Ekim 1883’te Şeyh-ül-islamın teklifi ve
padişahın emriyle ferace dışında bir şey giymek yasaklandı. Daha sonra
çarşaf da giyildi. O zamanki çarşaflar farklı idi. (Vakit. 4.10.1883)

Sual:
(Çarşaf tam tesettürdür) diyorlar. Buna da delil olarak Âişe
validemizin giyiminden dem vuruyorlar. Bence çarşaf İslam’ın
evrenselliğine aykırı. Sizin bu konudaki fikriniz nedir?
CEVAP
Sence
ile, Bence ile, Onca ile din olmaz. Kitaplar ne yazıyor bunu bilmek
gerekir. Bizim veya sizin bu konudaki fikirlerimiz dinde hiç ölçü olur
mu?
Âişe validemiz bir defa çarşaf giymemiştir. Entari giydikleri,
eteklik giydikleri hadis-i şeriflerle sabit. Giymiş olsa bile, bu bir
âdettir. Peygamber efendimiz de entari giyerdi. Niye erkeklerimiz
entari giymiyor? Peygamber efendimiz deveye binerdi, onlar niye
Mercedese biniyorlar. Binmelerinde mahzur yoktur. Bunlar âdettir, giyim
de bir âdettir. Dinimiz belli bir şekil bildirmemiştir.

Arap
ülkelerinde yaşayanların iklim şartlarına uygun olanı çarşaf olabilir.
Fakat kalkıp da kutuplarda yaşayan müslümanlara çarşaf giyeceksin
diyemeyiz. Bu iklime uygun olmaz çünkü. Dolayısıyla İslam’ın
evrenselliği diye bir şey yoktur bunda.

Sual: Bazıları,
"Çarşaf hıristiyan rahibelerinden geldiği için giyilmesi caiz olmaz.
Şalvar ve pantolon giymek de bid'attir" diyorlar. Bu hususta dinimizin
hükmü nedir?
CEVAP
Kadınların vücut hatlarının [kaba avret
yerlerinin şekli ve rengi] belli olmayacak herhangi bir elbise ile
örtünmesi farzdır. İslam dini, kapanmayı emretmiş, ama belli bir örtü
şekli bildirmemiştir. (Dürer-ül-mültekite)

Peygamber efendimizin
ve Eshab-ı kiramın mübarek hanımları, çarşafla örtünmemiştir. Hiçbir
kitapta çarşaf giydikleri bildirilmiyor. Milhafe, ferace, fistan,
entari giydikleri birçok kitapta bildiriliyor. İmam-ı Rabbani
hazretleri de, böyle değişik elbise giydiklerini 313. mektubunda
bildiriyor. Bu hususlar, Cami-ur-rumuz ve Hidaye kitabında da
bildiriliyor.

Kapanması gereken yerleri örtmek ve yukarıda
bildirilen vücut hatlarını belli etmemek şartı ile kadınlar, bulunduğu
şehrin âdetine uygun giyinir. Çünkü elbise gibi mubahlarda, şehrin
âdetine uymamak tahrimen mekruhtur. Zaruret olmadıkça, haramlarda
hiçbir yerin âdetine uyulmaz. (Hadika)

Peygamber efendimiz,
ayaklarına kadar uzun gömlek, yani entari giymiştir. Şalvar ve pantolon
giymemiştir. Bunları giymek âdette bid'attir. Âdette bid'at olan şeyi
yapmak günah değildir. Taksiye, uçağa binmek de âdette bid'attir.
Bunları yapmak günah değil dinin emridir. Bunun için âdet olan
yerlerde, kâfirlerden gelmiş olsa bile, kadınların çarşaf ve erkeklerin
bol pantolon veya şalvar giymeleri caizdir, günah olmaz. Elbisenin
şekli ibadet değil, âdettir. Çünkü Peygamber efendimiz, papaz
ayakkabısı, Rum elbisesi giymiştir. (Redd-ül muhtar)

Peygamber efendimizin böyle âdet olarak yaptığı şeylere Sünnet-i zevaid denir. Bunları terk etmek günah olmaz. (Hadika)

(Bir
kavme benzeyen onlardandır) hadis-i şerifi, ibadetlerde benzemenin
tehlikesini bildirmektedir. Mesela papaz zünnarı ve haç takmak böyledir.

Dikiş
makinesi, daktilo, elbise gibi şeyler ise âdettir. Âdetlerde kâfirlere
benzemek günah olmaz. Peygamber efendimiz, her zaman belli bir elbise
giymezdi. Bazen Rum, bazen Arap elbisesi giyerdi. Kolları dar Rum
cübbesi de giymiştir. (Tirmizi)

Herkesin çarşaf giydiği bir
yerde, birkaç kadının manto giymesi fitneye sebep olacağından uygun
olmadığı gibi, manto giyilmesi âdet olan yerlerde de çarşaf giyilmesi
uygun olmaz. Çünkü bir yerde âdet olan şeyler giyilmezse, gösteriş ve
şöhret olur, fitneye sebep olur. Hadis-i şerifte (Fitneyi uyandırana
lanet olsun) buyuruldu. (Hadika)

Eşarbı manto içine koymak
Sual:
Bir âyette, (Başörtülerini yakalarına örtsünler) denildiğine göre,
eşarbı mantonun içine koymanın, bu âyete aykırı olduğu söyleniyor.
Başörtüsünün mutlaka göğsü ve omuzları kapatacak şekilde olması şart
mı? Mantonun içine konsa mahzuru olur mu?
CEVAP
Şart olan saçları örtmektir. O âyet-i kerimenin meali şöyledir:
([Kadınlar,
yabancı erkeklere bakmaktan] sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, [el,
yüz gibi] görünen kısmı hariç, ziynetlerini [saç, kulak, boyun, gerdan
gibi ziynet takılan yerlerini] göstermesinler, başörtülerini yakalarına
kadar [saç, kulak ve gerdanlarını] örtsünler!) [Nur 31]

Demek
ki, başı örtmekten maksat, saçları, kulakları ve gerdanı örtmektir. Bu
örtünmenin şekli değil, önemli olan örtülmüş olmasıdır. Örtü, dikkati
çekecek renk ve şekillerden de, uzak olmalıdır.

Çene altını kapatmak
Sual: Kadınlar, namaz kılarken çene altlarını da kapatmaları gerekir mi?
CEVAP
Evet, gerekir.

_________________


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://grupmedine.yetkinforum.net
 
Kadınların kıyafet şekli
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Kadın olmanın dayanılmaz keyfi (Beyler Dikkat)
» Karmaşık Sayılar ve Polinomlar
» Bitkilerde Üreme ve Gelişme

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
grup medine esintisi :: DİN VE AHLAK DÜNYASI :: İslamda Kadın Ve Aile-
Buraya geçin: